Pääpaloaseman piha, Korkeavuorenkatu 26. Sähköauto vuodelta 1909. Kuljettajana
koneenkäyttäjä Flink ja vieressä ruiskumestari Leskinen. Auto hankittiin nürnbergiläistä toiminimeltä Vereinigte Feuerwehrgeräte-Fabriken G.m.b.H:lta vuonna 1909. Braun-merkkinen auto toimi akuilla, jotka pystyivät kuljettamaan sitä 25 km
max. 35 km/h nopeudella. Taustalla raskas höyryruisku.
Auto painoin 2000 kg, josta akuston paino oli 600 kg. Autoon mahtui kuljettajan lisäksi neljä miestä. Se oli pääpaloaseman ensilähdön vahvuudessa varustettuna hiilihapporuiskulla ja letkurattailla.
This website uses required cookies to ensure the basic functionality and performance. In addition, we use targeting cookies to improve the user experience, perform analytics and display personalised content.
Cookie settings
The cookies used on the website have been classified according to their intended use. Below, you can read about the various categories and accept or reject the use of cookies.
Matomo
Matomo Analytics software is being used to follow and improve the website to better attend to user's needs.